måndag 3 mars 2008

Hemma bäst...

Kom hem från min på Peps weekend hemma i Norrland, sjukt trötta! Man får ingen god natts sömn sittandes på ett tåg! Peppe hade iaf inte feber som på vägen upp iaf, en klar förbättring.
På vägen upp iaf läste ja i tidningen Kupe om en hemsida där man kunde rösta om den fulaste julklappen. Herregud va tänker folk med engligen när de handlar klappar? Omröstningen är slut nu men gå in å kolla resultatet iaf: http://www.fulajulklappar.se/

Detta var min favorit! =P

Annars va helgen full av lugnt stressande, som alltid för att hinna med allt. VAr ut en sväng på skäret och rotade bland mina hushållsgrejer. Ja vill verkligen skaffa ett eget kök så jag kan ta ner allt snart!
På fördagen var det kalas hos Bellan som fyllde 25. massa (!) tårta å fika å sen en sväng på Guldsmeden för att visa peps innan vi hängde mä Bell å Pär resten av kvällen. Pär å Peppe bounda med gitarrerna å ja å issa sucka i kör. Sedan middag på kina (MUMS), mera tårta med Jenny/Jimmy å Anna/Sören. Väldigt parigt å fint =P Sen ut på August och jag tacka gud igen att jag bor i Lund. Det var precis lika tråkit som vanligt om inte värre! Uppe spela "50 kg kärlek å det var ju bara pinsamt med de där gamla gubbarna som sjunger om att suga kuk, å nere på dansgolvet hette bandet Claeas Jönssons eller nått liknande, de spelade musik som "Ett litet rött paket med vita snören" och dansarna var alla 50 +. Pest eller kolera alltså. slutade med en lundamätt tidig kväll.
Men d var bra. För på söndag förmiddag, eftersom d faktikst fanns snö i hälsingland, for vi till Järvsö med pappa, lillan å hennes karl och åkte lite skidor. Bra backar och skönt att få lite kall vind mot kinderna. På kvällen var det familjemiddag å mys som d ska vara innan vi återigen satt på tåget. Lyckad helg tycker ja. Tror nog Peppe blev godkänd oxå! =D

Och nu sitter jag här iegn och undviker paperskrivandet... back to work alltså.
X

Inga kommentarer: