torsdag 21 maj 2009

Som sagt...

Har varit orkeslös på denna sida på senaste tiden. Ska bättra mig. När jag har tid. Om en vecka måste mitt slutarbete med citat ur tre böcker jag inte läst och två perspektiv jag inte tänkt ut vara klar. Innan dess skall jag ha skrivit ett bokreferat på en bok jag inte har läst och förbereda ett seminarium på den och skrivit ett referat om en föreläsning jag inte förstod. Sedan hae jag tre kompletteringsuppgifter och en till bok och seminarieavhandling att göra klar tills terminen är slut den 5e juni. Och innan dess ska jag på bröllop och festival. Och så ska jag ju jobba såklart, både i Bjärred och på Hallands och helst borde jag umgås lite med mina föräldrar som är i skåne och om jag har tur kan jag klämma in oskar på ett hörn. *suck* som sagt.

Det är så synd. Denna kursen kunde varit den intressantaste på hela utbildningen men så har de slängt in så många moment på så kort tid att man inte hinner reflektera över allt intressant man hör och läser utan bara stressar igenom för att hinna. Och för varje föreläsning man missar, hur värdelös den än är så får man en tvåsidig kompletteringsuppgift om nått skit som inte tillför någonting i läroprocessen utan bara tynger ner en. Socialhögskolan tänker på ett speciellt sätt verkar det som.

Det var iaf skönt att vara i Norge i helgen. Det gick lixom inte att göra något åt skolan där så tillslut kunde jag koppla bort der. Var dock inte så avslappnande utan vi festade och sightseeade hela helgen men det var kul. 17e maj i Osla var ju galet, såå annorlunda att se brats i backslick och folkdräckt dricka öl och dansa till den nya slagervinnaren Fairytale. men mycket mysig nationaldagsfirande, det var så fint att hela oslo kryllade av folkdräcktsklädda eller riktigt piffiga människor. Och norrmännen är mycket trevliga.
Nu måste jag sova. Imorgon ska ja fortsätta råplugga tills jag spyr igen.
X




























Inga kommentarer: