torsdag 10 december 2009

13 more sleeps to go...

Sa var det helg igen. Veckorna gar fort nu och jag har endast 7 dagar kvar pa jobbet. Och om en vecka har jag Oskar hos mig. Life is looking bright!

Det blev Tongariro i tisdags. Jag, Jane och tva vanner till henne akte soderut pa mandag efetrmiddag och overnattade i en stuga nedanfor Bergen. Jag blev jattesugen pa att aka skidor nar jag sag snon som fortfarande lag pa Ruapehu. Anyway. Vi klev upp tidigt och at frukost. Solen sken fran klarbla himmel nar vi hoppade pa schuttlebussen som skull eta oss till ledstarten. Den akte ner for ena berget, in I dimman som lag dar och ut igen i solen sa att nar va vandrade hade vi ett golv av moln och dimma under oss. I horisonten sag man Taranaki sticka up ur molnen, well cool!
Ochs a har vi da sjalva vandingen. Stralande sol hela dagen och molnen lattade pa formiddagen sa vi hade oandlig utsikt over lake Taupo och manlandskapet pa toppen. Det var otroligt vackert och kargt. Varje horn man gick runt sa kom en ny stunning view. Det blev en miljon vybilder knappta med min lanade kamera. Sa smaningom kommer nagon upp har. Det var heller inte sa jobbigt som alla sagt. Ok de tar en brant bestigning I borjan men sen ar det mer eller mindre bara att ga och njuta. Det var iaf en mycket bra resa. Damerna var trevliga och holl relativt bra fart. Vi gick aldrig upp pa Mt Doom dock. Det far vall bli nasta gang jag ar I Nya Zeeland =P

I onsdags hade vi teamday med Youth Services. Solen sken igen och vi akte upp pa Coromandel och chillade. Vi at jordgubbar pa stranden, at lunch i solen och vandrade I vacker bushlandskap. Mycket trevlig dag med ett mycket trevligt team!

Idag bar det av till Jono i Hamilton igen, “sista helgen med ganget”. Forhoppningsvis haller vadret sa vi kan ga pa hastkapploning och branna axlarna lite till. Och pa sondag Santa parade! Julkansla here I come! =D
X

Inga kommentarer: