fredag 18 december 2009

Han är här!

Yep, efter 48 timmars resa kom Oskar tillslut fram och jag mötte honom på flygplatsen. Helt galet länge sedan vi sågs men så skönt att hålla om honom igen. Nu känner vi långsamt in varandra igen och Oskar vilar upp sig. Han kunde inte sitta stilla vid 8 utan att somna så då kanske han vaknar i tid i morgon igen. Sen blir det mys resten av helgen och sedan är det bara rte dagar kvar till semester.

Julen blir i Hamilton med Jono, hans flatmates och deras kompisar. En liten nyzeeländsk/svensk julfest med knytkalas, kan bli nice. Sedan blir det roadtrip söderut och avfärd mot sydön den 26 för 15 dagars rundresa. Får e hur långt det bär och vad som händer.

Sista veckan har varit ok. Ganska händelselös egentligen. Alla på kontoret håller på att rund upp sina case så finns inte jättemycket för mig att göra. Men det är rätt roligt endå, det är ett härligt kontor. Idag hade vi Office-day. Oskars flyg var försenat men jag skyndade mig och vi kom bara en kvart sent till lunchen och sedan spelade vi teamgolf. 9 hål där vi spleade på bästa bollen, mycket roligt var det! =)

Sista helgen i Hamilton var bra. Det var kallt och blåsigt på morgonen på lördagen, sjukt irriterande efter flera dagars sol men efetr lunch började det klarna och tillslut satt jag i solen trots allt, iklädd klänning och högklackat, spelade bort pengar och brände axlar. Jonos kompisar var mycket trevliga och det var en lång men skojig dag. Söndagen bjöd på finväder och jag hade roligt åt de marscherade barnen och kände mig själv som ett barn när tomten åkte förbi. Fast julkänslan varade bara tillfälligt. Svårt utan vinter faktsikt.

Hoppas alla har det bra. Skall försöka blogga lite mer.
Saknar er i massor
X

Inga kommentarer: