måndag 28 januari 2008

SOPA21

Jo så heter faktiskt vår nya kurs... på skolan med smeknamnet Sopis... Vi har verkligen inte de bästa förutsättningarna...

Läser Samhällsvetenskap och socialt arbete med kanske de flummigaste lärarna jag stött på. Trodde nästan den ena var stenad när de hade introduktionsföreläsning. Han svamlade (alldeles för lågt så man hörde knappt va han sa) om de parallella linjer som skulle följa vår termin, att de gick i vågor precis som livet och att vi, eleverna skulle bryta dem. Klassen satt som frågetecken. Den som är observant kan dela in min klass i två delar; en som skrattade åt vårt flummiga upplägg och tog arbetet som det kom och en som kokade över av ilska att aldrig få någon ordning och något konkret att jobba efter. Dessa överröste klassföreståndarna med frågor och de såg nästan rädda ut. Så fort klockan blivit 12 stormade de ut ur Edebalksalen under vilda diskussioner.

Iaf, sitter nu å plitar på min skrift till vårt andra reflektionsgruppsmöte, 1000 ord om några flummig frågor med utgångspunkt i filmen Kinsey som vi såg i fredgas. Det ska vara klart imorgon och jag är som vanligt ute för sent... Men eftresom ja ändå inte förstår uppgiften och vad de vill ha så freestylar ja ihop nått och hoppas få någon klarhet efter mötet imorn... men det gjorde ja ju ifs efter förra gången oxå så hoppet är inte stort...

Bio imorn iaf, Peppe å ja ska på vår andra "riktiga" dejt, fast vi snart varit tillsammans i 4 månader! Ska se Darjeeling limited, för mina gratisbiljetter från förra julen! vilken karl ja ä som bjuder! =P Ska bli kul iaf!

Inga kommentarer: