söndag 3 februari 2008

Angående bloggande

Läste en artikel i Göteborgsposten igår innan jag gick och la mig. Den handlade om bloggande. Det finns över 120 000 bloggare i sverige! Det är ca 1 % av Sveriges befolkning! Vad skriver alla om? Och hur många blir egentligen lästa?
Tydligen är jag ingen bra bloggare, för att fullfölja sin bloggande plikt ska man göra intryck och blogga ofta, gärna flera gånger om dan... De båda är ja ganska långt ifrån...
Men varför har alla dessa en blogg? De flesta skriver dagboksbloggar om sitt liv eller sina barn ellelr nått annat intreesant och bryr sig egentligen inte om de blir lästa utan behöver bara få ut sina tankar. Andra skriver om mode, politik eller kanske skvaller och tjänar pengar på sin blogg. Vissa gör tom båda! ja tillhör den första kategorin och kommer nog aldrig tjäna några pengar på d. Får förlita mig på min framtida lysande karriär som socionom! =P
Vet faktiskt inte varför jag startade denna blogg. Har rest eller jobbat utomlands de senaste åren
och har alltid skrivit resedagbok på internet för min familj och vänner, men man har så mycket mer att skriva som resande, allt är nytt och spännande hela tiden! Får hoppas att våren i Lund innehåller många spännande episoder att skriva om här, det är ju trots allt upp till mig att se till!
X

Inga kommentarer: