måndag 16 november 2009

Jag ar inte annorlunda, bara lang.

Vi hade en powhiri i morse, en maorisk valkomstcermoni for den nyanstallda pa CYF som borjade idag. Sa hela kontoret var staende samlat i ett rum. Och jag var overlagset langst! Langtar hem till Sverige dar man slipper kanna sig som ett freak hela tiden.

Annars har jag just stangt mitt andra hela case och jobbar pa mitt tredje avslut. Denna gang utforde jag till och med en stor del av samtalen. Inga vidare atgarder blir det dock och jag far signera annu ett brev. Man kanner sig ratt vuxen och viktig ibland.

Helgen var bra. Jag och Karolina tog bilen till Matamata och motte upp Jono. Sedan for vi till Hobbiton och tittade pa kvarlevorna av the Shire. Egentligen inte sa himla mycket kvar men alla vita framsidor var pa ratt plats och partytradet, faltet och sjon ar ju orginal sa det var ratt kul. Guiden berattade att detta ar det enda icke naturliga som finns kvar av Lord of the Rings, och de endast pga av en snostorm. Det ar farmarna nog glada at for med ett pris pa $58 lare de tjana en del pengar! Karolina skjutasde oss sedan till Hamilton dar jag sov over. Jono och jag hangde, drack vin, tittade pa film och vandra runt i stan. Jag fick middag, frukost och lunch lagat at mig sa jag var nojd! Klippte till mitt slitna har ocksa sa nu kan det bara caxa infor frisyren i maj! =P

Saknar alla som laser detta!
X

Inga kommentarer: