onsdag 11 november 2009

Rapport

So. Redan onsdag. Denna vecka har jag mest hängt på kontoret och skrivit casenotes och ringt boarding schools för att hitta en plats åt en av mina kidz. Lite svårt då de flesta har typ ansökningsstopp i juli men jag gör mitt bästa. Förhoppningsvis blir det lite bättre i slutet, idag hade ja tom val av vad jag ville följa med på. Typiskt att allt hamnar på samma dag. Och ikväll är det netball igen. Vi blev sanslöst utklassade förra veckan plus att jag blev fälld och skrapa upp knät rejält så förhoppningsvis blir denna gången bättre. Mitt sår blöts upp varje gång ja duschar och slog till det idag så jag haltar igen. Är lixom ett underliggande blåmärke mä. Men det matchar min lårkaka iaf som ja fick i helgen =P

Helgen hos Jono var iaf grym. Va precis vad jag behövde, vanligt häng med vanliga schyssta personer. Inga förväntningar på att man måste göra massa häftigt och inget kallpratande med personer man inte gillar. Vi bara hängde, käkade en massa gott, vandarde runt i stan i fina vårvädret och tittade på Hamiltons enda sevärdhet (en staty från rocky horror show som tydligen spelades in där eller nått), shoppade lite och drack massa vin såklart. Mycket sköna samtal på fredagen och galen utekväll på lördagen efter en mumsig bbq med Jonos flatmates. De bor 4 stycken i värsta schyssta huset med trädgård och allt, typ 10 minuter från stan max. I like! Sjukt bakis som ni kanske förstår av mitt förra inlägg var jag hela söndagen men en dålig film och omelett gör susen.

Nu är ja tillbaka i business igen, var ute å sprang igår. Var en vecka sist och så skönt att komma ut igen. Solen sken igen och stranden var perfekt tidvattnig. Å så lite couscous och lax efteråt. Nam nam nam. Otroligt vad god mat man kan laga i vårt minikök. Jag är expert på ”1 stor stekpanna-rätter” vid det här laget. Men på lördag skall ja få riktig nya zeeländsk mat. Jono skall laga roast lamb med mint sause till mig och på dagen skall han, jag och Karolina ta en turisttur och titta på kvarlevorna av the Shire som spelades in bara en halvtimme från jobb, lagom innan de stänger dem för the Hobbit-förberedelser.

Nu skall ja hänga lite med Pam och hennes kriminella ungar. Hon är i mitt team men youth justice och är skitcool. Skall bli skoj!
Puss X

Inga kommentarer: