tisdag 4 december 2007

Då var man bloggare då...

Detta ä mitt första riktiga blogginlägg. De senaste två året har ja under mina resor typ bloggat på backpacking.se men nu när det är tänkt att ja ska hänga i Sverige ett tag så får det bli en riktig blogg. Saknar mitt uttömmande av tankar i dagboken och nu har stora saker hänt så denna blogg kommer väl till pass.

Igår tog jag mitt pick och pack och med hjälp av starka vänner (tack Evy, Peppe å Freddie =) flyttade jag in i en korridor på Sparta. Jag säger bara äntligen! Sedan jag kom till Lund har jag bott hos min farmor, i min systers vardagsrum och inneboende hos en tyst, konstig men trevlig kille med stor spritsamling i ett förfallet hus och nu, tre månader efter skolstarten har jag fått nått eget! Känns fruktansvärt skönt att ha d covered men dock lite suckigt när ja titta på alla tusen påsar, lådor och väskor som nu ännu en gång ska packas upp! Och denna Expeditbokhylla som igen ska byggas ihop, ja hoppas det går lättare än andra gång för annars kanske ja slänger den!

Anledningen att ja egentligen faktiskt startade bloggen idag va färden till IKEA med Peppe å Freddie. Efter att vandrat runt där i timmar (kändes det som) på fastande mage stod jag och suckade över hur fula duschdaperier det fanns. Mina snälla kompisar hade retat mig hela dan och la nu in dödstöten å för att visa hur less ja va låtsades ja svimma å ramla graciöst ihop på golvet. Killarna reagera inte alls men det gjorde däremot en äldre dam! Hon kom fram å frågade om jag var ok! Ja flög upp och under kvävda skratt från pojkarna och i kompani med mitt allt rödare ansikte fick ja förklara att ja bara försökt göra ett statement men det gått sådär. Men hur gulligt va d inte!!! Tänk att det fortfarande finns sån omtänke, hon gjorde lätt min dag! =D

Inga kommentarer: