lördag 8 november 2008

Släkten är värst

På mat iaf. Mina föräldrar har varit nere i veckan och allt vi gör är att fika och äta! JA kommer måsta gå på diet nu för att överhuvudtaget klara av julen hemma!
Allt började i tisdags då jag följde med hem till Carro och fikade vid 12 (efter jag ätit frukost hemma), sedan åkte vi tillfarmor och bjöd på mat och äpplepaj vid tre. DSedan vidar till Issa som hade bakat ett lass med kakor vikla vi fikade upp innan ja fick rullas hem till Sparta där korridoren väntade med fotbollsdojjorna i högsta hugg! Gick förvånansvärt bra på planen faktist (trötthetsmässigt alltså, inte fotbollsmässigt. HAr aldrig känt mig så förvirrad i hela mitt liv!).
PÅ torsdag var det iaf dax igen. Jag käkade massa lunch vid 12 på ja trodde ja skulle jobba men Gstav hade magsjuka så d blev inställt. Istället ringde päronen å fråga om ja ville komma på lunch hos farmor... så då blev det middag en gång till med påföljande efterrätt ¨å så hann vi med att fika innan de skjutsa hem mig: JAg fick panikbyta om för halv sju var det samlig på Hallands för novischeritackfest och såklart trerätters! Sååå mätt blev ja den dan!
Å igår va d dax igen. Jag hade ifs förberett mig lite och bara käkat brunch innan skolan och det va bra för när vi kom till Eva och Andérs, mammas barndomskamrater, blev vi prackade på middag i stora lass och efterrätt såklart. En massa vi blev d mä å sen kom snackset fram... Å ja har svårt att säga nej till godis fast att ja ä mätt. Mådde nästan illa när jag gick därifrån och jag är på riktigt fortfrande mätt nu! OCh om två timmar har vi gåsmiddag med släkten hos farmor... hjälp...
X

Inga kommentarer: