onsdag 19 augusti 2009

Jävla norrland!

Nu kommer jag ihåg varför jag inte bor här längre! Bussförbindelser är en del. I Lund kan ja oftast åka var som inom en halvtimme, max timme. Rönnskär verkar inte ha bättre förbindelser än Mikje hade. Blev väkt av telefonen och inbjden till stan på fika. Slår på datorn för att kolla bussar då bilen är i Sundsvall och inser att jag inte kan koden till det mobila internetet (jepp, inget bredband här inte). Promenerar därför till busshållsplatsen där det visar sig att bussen går 10.50, alltså fem minuter efter present time eller klockan 14! OCh jag står med pyamaströja och en hund i koppel. Så det vara bara att gå hem igen.
När jag sedan skall till Sundsvall ikväll måste jag byta buss i Harmånger, en riktig håla. VArför man vill vara där vet jag inte men endå har de inte synkat bussarna. 50 minuter måste jag vänta där på Sundsvallsbussen. Wtf! JAg vill hem till civilisationen!
X

Inga kommentarer: