måndag 10 augusti 2009

Life goes on

Länge sedan nu. Lever i en utdöende värld, en värld utan internetuppkoppling och mitt bloggande blir lidande. Det har nu gått över en vecka sedan jag slutade på kollo, känns mycket bra! Har varit en rolig sommar men oxå ansträngande och det har varit ett fasligt pendlande upp och ner genom Sverige. Men mitt konto har ökat iaf! =D
Direkt på fredagen efter att jag städat klart så toga jag buss, tåg och buss till Ängelholm och möttes av Martina och hennes familj och de tig med mig hem till Göteborg där jag spenderade helgen med att promenera men Martina på stranden, vandra i stan, dricka caffe latte och äta jättebullar och känna dejavou från min mysiga tid hos familjen Sasioglu.En riktigt skön och mysig helg.

Sedan hängde jag mest runt hemma på sparta och småpackade. Det är svårt att komma igång riktigt då jag hela tiden måste fundera på vad jag behöver i vanliga livet, i Turkiet, i skolan och sedan i Nya Zeeland. Högarna blir fler och större hela tiden. Men det går framåt iaf. På lördag ska alla lådorna ner i Oskars källare.

Sedan kom Oskars och min efterlängtade, synkade semester. Fyra dagar hade vi skrapat ihop och vi skulle till Köpenhamn var planen men ALLT var fullbokat, hostel som hotell. Det läre ha vart nått i helgen för så poppis kan inte Köpenhamn vara som semesterställe! Vi funderade på att flyga nån annan stans men allt var dyrt eller hade dåliga flygtider så det slutade med att vi blev kvar hemma och gjorde utflyckter istället i det fina vädret. Vi var bla på Österlen och badade och i Malmö och shoppade. Igår spenderade vi hela dan på Filips soffa iett massivt Sagan om Ringen-extended edition maraton. Hårt but we made it. Nu har han börjat på spyken och jag skall packa ihop mitt liv i lådor.

Annars har kul saker hänt. Delshar mitt pass slutligen anlänt tillbaka från Holland med ett Nya Zeeländskt visum i sig. Posten tappade bort det under en dag men nu ligger det i säkert förvar och det känns så skönt att ha det fixat. Nu skall jag börja ta tag i resten, det är mindre än en månad kvar nu.

Sedan har jag klippt bort mina slitna toppar och lite av mitt färgade hår (som dock har ljusnat till sig ordentligt igen) till en somrig page. Jag börjar känna mig som mig igen! X

Inga kommentarer: