måndag 9 februari 2009

Chokladkakan

Idag var ja riktigt duktig. Efter föreläsningen satt ja på biblan och läste till halv sex (och höll bara på att somna en gång) å sen gick jag och tränade! Nya livet, here I come! =D
Men... ingen dag kan ju gå helt rätt. Var lite trött vid sådär halv fem. Det var länge sedan lunchen och ja behövde en kick innan träningen så ja gick in till fikarummet, stoppa in min tia och tryckte på 4, kexchoklad (för att verka lite nyttigare). Och då såg jag. Det fanns ingen kaka i facket! Vilket betydde att maskinen åt upp mina pengar och ja stod kvar, hungrig och less. OCh inte gjorde bilblioteket nått åt det, d var ju inte deras maskiner! D va ifs bara 8 kronor men det är fortfarande grymt irriterande! Så ja fick slänga i mig en banan på Gerda vid kvart i. Tur att det var tantgympa (alltså ryggstång) bara så ja pallade hela passet. Men är igång iaf.

I fredags hade ja min första kväll som kökschef på Hallands oxå och såhär i efterhand så gick det faktiskt bra! Vi hade en massa strul med vegeterianerna men förrätten blev fett bra och käkade lite av fläskfilen till middag idag, den va nice. Kul att ha Chamonix 2009 i köket oxå, tryggt med stöd. Nästa gång blir det lamm till novischsittningen... ska bli intressant... Men ja spånar vidare!
X

Inga kommentarer: