onsdag 4 februari 2009

Någon

Det är konstigt hur olika människor använder språket. Jag kallade en vän till mig för någon för nått inlägg sedan och idag fick jag reda på att han tagit illa upp. Någon för honom var nått negativt, det kom ofta lite trashtalking etferåt. Någon för honom var en okänd, någon på bussen eller liknande. För min var det bara ett sätt att avpersonifiera kommentaren så att andra än kanske den det handlar om inte ska veta vem det är, vilket jag försöker göra oavsett om det är en snäll eller lite irriterad kommentar. Men är det någon (=P) som tar illa upp eller reagerar på något jag skriver, säg det då till mig! Jag avskyr när folk agerar efter något som stått i bloggen utan att ja vet att de läst det! Detta är mina tankar, reagera på dem till mig! OCh förlåt Johan, det var verkligen inte illa menat! Men om du inte slutar vara elak så kommer ja sluta vara snäll! *grr*
X

Inga kommentarer: