onsdag 14 oktober 2009

Busy busy

Så. Länge sedan nu. Jag har faktiskt inte haft tid. June underhåller mig till max på jobbet nu när vi fått tillgång till datasystemet, endast tre veckor för sent. Ja vågar knappt kolla min mail för jag har så mycket att göra. Förutom alla case notes som skall komponeras har vi hembesök, möten och annat skojigt som tar tid och eftersom det trådlösa bredbandet vi surfade på slutade fungera för grannen när vi var online så har facebook och bloggandet har fått läggas åt sidan.

Men. Livet rullar iaf på. Jag lär mig mycket som vanligt. Mitt första möte blev det ingenting av då klienterna aldrig dök upp. En och en halv timmes illamående åt skogen, tack så mycket. June lägger dock mer och mer på mig att jag ska börja föra samtalen när vi är ute på besök men det är svårt. Svårt att börja och jag tappar orden i engelskan när jag blir nervös. Ibland ångrar jag mig att jag gjorde praktiken utomlands för det, man blir lixom begränsad i arbetet även om jag är flytande i vardagen. Men det är en bra praktikplats! Känns som jag vunnit på handledarlotteriet också. Men det gäller att ha humor! Men det gillar jag hos mitt team.

Förra helgen var jag och Karolina i Taupo. Hon var dock lite krasslig så vi tog det lugnt, tittade lite på vattenfall, käkade pizza och gick på bio (Year One, rätt rolig men ingen bra film). Sedan gick vi i säng alldeles för tidigt enligt Taupo. Det är en rätt liten stad men ett riktigt turistmecka så det var ordentlig fart på barerna utanför hostellet. Men det får väll bli en annan gång. På söndagen började jag känna mig dålig men vi åkte iaf en bit till söderut, rundade sjön och åkte upp på Mordorbergen, till skidområdet som ligger där. Nya Zeeland har haft en sen snöstorm så säsongen var fortfarnde igång. Vi blev båda jättesugna på att åka men kom upp för sent för att köpa ett eftermiddagspass. Kanske åker vi tillbaka i helgen men de säger att snön smälter fort och det kommer nog inte vara det bästa föret. Och det är en rätt lång resa. Lite bilder finns på facebook iaf, kanske kommer nån hit så småningom.
Idag startade föresten netball tuneringen. CYF har ett korpenlag typ som jag och Karolina har gått med i så varje onsdag kväll framöver ska vi spela netball med jobbet. Det var dock lite frustrerande idag så man hade noll koll på reglerna. Netball är typ den populäraste sporten för tjejer på Nya Zeeland. Silverferns, deras landslag är den kvinnliga motsvarigheten till All Blacks, rugbylaget, alltså landsikoner. Netball är iaf en sorts variant på basket men man får inte röra sig med bollen, inte slå den ur handen på motståndarn och man får inte komma närmare den som har bollen än 3 feet. Dessutom får man bara röra sig över vissa delar av planen beroende på vilken position man spelar. Jag spelade goal keeper första halvlek och de blåste en miljon gånger för att jag var för nära. 3 feet är nästan en meter! Hur skall man kunna försvara med det avståndet mellan sig? Men i andra matchen började man få mer koll och jag spelade goal attack vilket var mycket roligare. Och jag gjorde lagets ända tre mål! =D Kul grej att göra med jobbet må ja säga. Och kul att vara en del av gänget, även om de är 40 plus så är de dem enda man känner här.
X

Inga kommentarer: