måndag 26 oktober 2009

Rapport

27/10
Tiden går fort. Ännu en vecka förbi, lite segare än de tidiga. Jag börjar kunna att skriva casenotes och anteckna viktiga saker nu och även om det är nyttigt för mig och mion engelska så är det rätt enformigt och jag känner att jag måste vidare lite. Junes lass av nya case har börjat stagnera och hon har mycket papper att skriva för de gamla vilket gör att ja mest får skriva. Måste ragga nya personer att förlja med uit nu i veckan så jag kan se hur andra handterar klienter. Och så behöver ja prata mer! Men det är ju trots allt två månader kvar på praktiken så det kommer väll. Två månader… galet. Känns som att jag har varit här forever och endå är det så länge kvar!

I helgen var vi i Auckland, Nya Zeelands största stad men dock inte huvudstaden för alla som trodde det. Vi tog ledigt på fredagen och måndagen var labour day så vi hade fyra dagar på oss att luffa runt. Auckland är en stor stad som alla andra men har inte riktigt några sighter. De själva tycker såklart det men efter att tex sett Sydneys hamn och harbour bridge så är inte Aucklands så himla flashig. Vi var iaf på Auckland War Memorial Museum och lärde oss lite mer om maoris och vulkaner, vi tittade på utsikten och hamnade mitt i en klimatdemonstration på Mt Eden, vandrade upp och runt Rangitoto, nya zeelands senast bildade vulkanö där vegetationen ännu inte hunnit tagit över på de 600 år som ön funnits, vi var på bio och på Stand up-show där vi hamnade längst fram, blev upptäckta som utlänningar och blev det stående skämtet för resten av kvällen. Men mellansnackssnubbem gjorde det på ett bra sätt och jag höll på att kissa på mig för jag skattade så mycket ibland. Högklassig komik för vrakpriset av $ 10. Nya Zeelands bästa komiker 2009 var en av akterna. Tyvärr gjorde han samma sak som han gjorde på tv-showen han vann, förväxlade Sverige med Schweiz, vilket lite förstör skämten för oss som vet att man till exempel inte joddlar i Sverige. Resten av tiden drack vi kaffe (Starbucks, I’m in heaven!), ojjade oss över hur mycket parkering kostar och dreglade över kläder vi inte hade råd att köpa. Bra helg men det var dock skönt att komma igen.

Berättade jag föresten att CYRUS, vårt netboll-lag bara förlorade med 7 poäng i onsdags? Rekord! =)

Inga kommentarer: