måndag 19 oktober 2009

Mmm sparris

15/10 Ojoj, jag har tid över. Känns som allt jag gjort senaste veckan har varit att jobba eller skriva på första skoluppgiften men nu är den iaf klar och inskickad så jag har en ledig kväll. Tyvärr regnar det som vanligt så ingen motion och inget bra på TV heller. Så dusch, filt och dator är vad jag får nöja mig med. Synd att man inte har internet.
Idag på jobbet, efter att jag smugit upp min blogg på webben har jag skrivit casenotes. Från halv 9 typ till 5 då jag åkte hem. Men det är kul! Man lär sig tänka ut vad som är viktigt och hur man skall lägga fram saker för att de inte skall missförstås. Och det är nyttigt för engelskstavningen. June tycker det är bra att ha mig och att jag kan sköta mig lite själv för hon har större och viktigare case som behöver hennes energi. Men hon har alltid tid att svara på mina frågor. Ja gillar. Och ja tror hon gillar mig. Idag tog hon till å men mä mig på lunch med hennes väninna. Hon jobbade med familjeterapi så det var skoj. Alla är så himla trevliga här!
Jag avslutade mitt första case också, ett som jag varit med om hela vägen. Skojigt. Och ja signera mitt första brev, kändes väldigt proffsigt! =P
19/10
Så var det måndag igen och en ny vecka. Vi hade planerat in lite besök men de var inte hemma, lite snopet men så är det ibland. Vi har iaf ombokat ett till imorgon. Varje möte med en klient är så himla olika och ungdomarna vi träffar ser aldrig ut som jag tänker mig när jag läser deras akter. Men det är det jag gillar. Annars sitter jag vid datorn mycket nu, försöker renskriva mina maratonanteckningar från det professionsmöte vi hade i fredags (som jag sammakallat =).
Helgen gick otroligt snabbt och fast jag inte gjorde någonting så var jag tröttare än vanligt i morse. Men det var så skönt att bara vara ledig och ta dagen som den kom. Det blev till och med lite fint väder! Ja var ifs ute å sprang igår vilket har gett mig massa träningsverk men så mysigt att springa längs stranden med vinden i håret och VNV i lurarna. Det var lågvatten också så sanden var hård och bra. Idag var Karolina på yogalektion också som verkade soft så det skall jag nog hänga med på nästa vecka. Plus att ja måste börja träna att skjuta mål säger arbetskamraterna så vi kan förlora med lite mer värdighet på netbollen. Man börjar komma in i sina rutiner nu. Men hur har jag kunnat leva ett liv utan sparris egentligen?
X

Inga kommentarer: