onsdag 23 september 2009

I bubblan

Livet rullar på. Det händer dock inte så mycket. Jag jobbar på som vanligt. June har börjar ge mig ansvar vilket gör mig nervös men det är också spännande. IDag var jag med på ett residential home  vilket är en låst avdelning på ett HVB-hem. Det funkar lite annorlunda här så det är inte så vanligt att barn blir inlåsta men tjejen verkade trivas rätt bra och det är alltid spännande att vara med på samtal och se hur June jobbar. JAg gillar hennes sätt att bemöta barn och vuxna och hon svarar gärna på alla frågor jag har. Så jobbet är ok.
På den sociala sidan är det lite torrt. Vi har ingen bil vilket låser oss men har ändå hunnit med att besöka en marae, vilket är en maorikyrka för en introduktion i deras kultur och nästa vecka skall vi jobba som ledare på dagkollo under skolans höstlov och vi hade introduktionskurs i söndags.Det fungerar oxå lite annorlunda än i Sverige, barnen på kollo är mellan 6 och 12 och ledarna mellan 13 och 19. Och vissa är inte speciellt mogna för det jobbet enligt mig. 
Annars spenderar jag kvällarna med att laga mat i vår lilla kokvrå, tittar på tv och sover. Och ibland springer jag en sväng. Inte mycket men det får tiden att gå.
Ha det bra alla.
Kramar

Inga kommentarer: