måndag 21 september 2009

Life without the net

Har under den senaste veckan insett hur beroende man ar av internet. Tankt om alla datorer skulle crascha imorn, det skulle bli kaos! (jag har foresten borjat glomma bort hur man stavar och skriver pa svenska sa ursakta all svangelska). Jimm och Margarets modem har iaf pajkat ihop och vi fattar inte varfor. Darav har jag inte hunnit uppdatera har eller svara pa mail och facebook sa ursakta att jag inte svarat nagon. Nar man vall lyckats lana nans internet sa har jag fixat viktiga saker som csn (som jag saklart glomde soka innan jag for). Det finn ett cae i Waihi som har tradlost bredband men jobbar alltid for sent for att hinna dit. Vi har heller annu inte fatt tillgang till datorer pa jobbet sa man ar ganska stuck. Har nu fatt lana Setons dator medan han ar ute en svang, val behovligt var det.
Jaghar det iaf fortfarande bra. Forsta veckan var intensiv men intressant, alla ar jattesnalla och hjalpsamma och jag tror jag kommer lara mig mycket. Vi har inte hittat en bil an men blir runtskjutsade av Jim och arbetskamraterna. De ar mycket mer engagerade har an jag tror folk skulle vara i sverige. Jag raknar dock ner dagarna tills jag far aka hem. Jag saknar Lund.
X

Inga kommentarer: