torsdag 3 september 2009

Lokaaaaal!

Idag hände något stort. Oskar och jag var och tittade på Magasinet, den tilltänkta festlokalen bredvid domkyrkan och jag gillade den! Den var ljus utan att vara kall, hade mycket fönster och takbjälkar. Dessutom fanns ett jättefint loft som säkert går att göra något kul med. Problmet är bara vårt tilltänkta datum. Lundakarnevalen har ju glömt att kolla med min kalender om det händer nått viktiogt den 22 maj och har därför bestämt använda samma helg. Eftersom vi då kommer gifta oss mitt i stan så finns det risk för otrevligt hög ljudnivå utanför de många, mysiga fönstrena. Dessutom är detta ju min enda karneval så man vill ju inte helt missa den heller! Vi skall iaf undersöka om det är ledigt lite före eller efter istället. Jag återkommer om det.
Annars har det inte bestämts så mycket mer. Vi har tittat lite i domkyrkan, inte sjäva stora saken utan dopkapellet som är en avgränsad del skulle kunna vara idealisk för ett bröllop på 60 personer max. Men än så länge inget bestämt. Jag freakar ur ibland över det men när mina sinnen är i sina fulla bruk inser jag att det är evigheter tills vi skall gifta oss och att vi löser allt det när vi kommer hem från Nya Zeeland. Än så länge diskuterar vi bara saker, ibland rörande överrens och ibland hetsigt oense. Men överrens är vi iaf att det kommer bli fantastiskt!
X

Inga kommentarer: