söndag 27 juli 2008

"Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag, tror jag."

Tillbaka i Lund igen efter tre dagar av musik. Mycket trevligt! Jag mötte upp Erica på Knutan i Helsingborg på torsdagen ich vi drog in i vimlet. Såg Magnus Tingsek som ja gilla väldigt mycket. sedan var det väntan. Typiskt att alla band som jag ville se skulle spela senast! Fast det kanske tyder på att jag har bra musiksmak, spara det bästa till sist, ni vet! :P Efter 20 minuters övertid av soundcheck klem Kaizers Orchestra tillslut upp på scen och jag hann sjunga med i tre låtar innan vi fick springa till sista tåget. Dåligt nog hade de inte satt in ett extra tåg på torsdagsnatten.
Dagarna spenderade vi i solen, poolen eller inomhus om hettan blev för varm. Fredagen lullande vi mest runt, käkade thaimat, lyssnade på Rix FM-festivalen på håll och imponerades av massorna som kommit för att se Volbeat. Området stängdes tillslut av för ingång så det var för trångt! Men drag verkade det vara i tältet.
På lördagen var det tillslut dags för den stora attraktionen, Bob Hund. Missade tyvärr Amanda Jenssen då vi grillade men sen mötte jag upp Christian å Manny med släkt och trängdes bland alla andra. Och jäklar, där var det drag vill jag leva! Och svettigt som få! Det var som Robert sa; ett träningspass! Ja kände igen rätt mycket från de två skivor jag hittat på Hudiksvalls bibliotek men oavsett om man kan sjunga med eller inte kan alla hoppa med! Idag har ja lyssnat på Bob hela dagen. De bara växer! Men det roligaste med hela konserten var nästan Manny i extas! =D Han såg ut som ett barn på julafton och hoppade som en galning!
Och det tråkigaste var att man nu inte kommer se Christian på länge... =(
X
Magnus
Kaizer

Bob

Inga kommentarer: