tisdag 22 juli 2008

Äntligen!

Nu sitter jag här äntligen med fyra biljetter till Highfieldfestivalen i handen, sisådär en och en halv månad efter att Flo och jag beställde dem! Helt galet vad detta har krånglat!
Först kunde man inte betala på internet och inte skriva i en utländsk adress så biljetterna fick skickas till Florians föräldrar och han fick oxå en faktura. Det var kort betalningstid på denna så jag skyndade mig att föra över pengar till hans konto. Detta var dock lättare sagt än gjort då detta var en internationell överföring. Det skulle först faxas hit och dit i Sverige innan penagrna försvann från mitt konto och flöt runt i ovisshet i minst en vecka (och då var det en snabb överföring som kostade extra). Pengarna hann inte fram så Flo låna tillslut pengar av sina föräldrar, den gullungen. Tillslut kom iaf mina penagr och han hade biljetterna i handen.

Sedna var det försändelsen till Sveirge och det var ett projekt i sig. Flo skickade ett rekomenderat brev så att de skulle vara säkrare. JAg troddde jag var smart och gav honom min adress här... dock glömde jag att jag numera är skriven i Lund och har eftersändelse dit. Så det blev att skicka min postlådenyckel till Carro som fick åka till Lund och tömma lådan. Där låg avin till ICA Tuna men hon kunde inte hämta ut brevet utan mitt leg så istället försökte hon C/O-skicka den hit för det skulle gå utan problem enligt tjejen i kiosken. Men. Veckorna gick och när jag for till Keb hade det fortfarande inte dykt upp någon avi och på postservice kunde de inget göra utan ett nummer som stod på avin som Carro såklart lämnat tillbaka. Igår åkte Carro åter fförbi min postlåda och se, där låg en påminnelse om mitt brev. Som numera låg på ICA i Forsa! Hur hade de tänkt att jag skulle hämta ut den med en avi i Lund? Eftersom jag ska åka hem inatt blev det bråttom så Carro fick slänga på avin på brevlådan igen, denna gång adresserad direkt till mamma och denna gången hade det gått vägen. I postlådan låg avin och vi ahr just varit i Forsa och hämtat mitt brev, med tre adresser på! Att det ska va så svårt...

Så nu gott folk kan jag iaf andas ut. The Killers, here we come! =D
X

Inga kommentarer: